Termenul “autostimulare” pare direct asociat cu diagnosticul TSA. Știm însă că nu doar persoanele diagnosticate cu autism se autostimulează, ci toți facem asta. Există un nivel acceptat al comportamentelor stereotipe, respectiv un nivel care creează mari dificultăți de învățare și integrare socială.

Vorbim despre stimulare senzorială pentru copii, însă vrem să facem autostimulările să dispară. Vrem să acceptăm copiii cu autism, însă vrem să transformăm radical modul lor de interacțiune cu mediul și cu stimulii din jur. Pentru că ne luptăm cu multe contradicții și pentru că ne este teamă de impactul acestor comportamente, este foarte important să începem să învățăm despre ele, să cunoaștem cum să le abordăm corect și să facem diferența între funcțiile comportamentelor stereotipe.
Vă invităm la 3-lea live din seria “Terapia copilului cu autism înseamnă…” să discutăm și să găsim răspunsul celor mai frecvente întrebări:
➡ Ce înseamnă autostimularea sau comportamentul repetitiv la copilul cu autism?
➡ Cum diferențiem între o repetitivitate normală a anumitor comportamente și una în exces, care poate genera dificultăți?
➡ Când este bine să intervenim?
➡ Cum intervenim?
➡ De ce uneori funcționează o intervenție și alteori rezultatele sunt minime?
📘Evenimentul va avea loc pe pagina de Facebook ABA Masters, joi, 4 noiembrie, ora 19.00. Detalii aici: https://fb.me/e/4UR1LU1fm
📘Dacă ai întrebări pentru Claudia, le poți lăsa în comentarii la postarea din eveniment sau în timpul live-ului în căsuța de comentarii.
Despre speaker:
🎓Claudia este psiholog și analist comportamental acreditat internațional (BCABA), specialist și trainer în programe de formare și cursuri de specialitate, consultant în dezvoltarea proiectelor și programelor pentru copii din cadrul celor două centre de terapie din București.

Învață mai multe la cursurile ABA Masters!