Emoțiile pe care le trăiesc copiii cu autism sunt aceleași emoții pe care le trăim și noi. Intensitatea reacțiilor copiilor, felul în care își manifestă comportamentele, modul în care reușesc să facă față situațiilor de stres sunt influențate de ceea ce simt, de cum înțeleg ei emoțiile și de cum le pot comunica celor din jur.
Da, un copil poate începe să aibă un tantrum sau îi poate lovi pe alții dacă nu primește ceea ce își dorește în acel moment. Și nu pentru că este un copil răsfățat, ci pentru că reglarea emoțională necesită timp, abilități, exercițiu. Îmi dau seama că sunt furios, spun că sunt furios, apoi încerc să găsesc o soluție ca să-mi fie mai bine – aștept, cer altceva, negociez.
Frica, furia, bucuria și tristețea sunt emoții de bază. Învățăm să le numim, să le observăm, să înțelegem ce evenimente le generează, observăm apoi detalii legate de tonul vocii, de expresiile feței și, pas cu pas, învățăm să ne echilibrăm comportamentul, pe măsură ce știm tot mai multe despre emoțiile pe care le simțim.
Haideți să învățăm împreună cum îi putem ajuta mai bine pe cei mici, dar și pe adolescenții cu TSA, să descopere relația dintre emoții și situații, să le înțeleagă și să vorbească despre ceea ce simt ei.