În ultimul deceniu, cercetătorii comportamentali au arătat un interes din ce în ce mai mare în aplicarea evaluării comportamentale și a intervențiilor pentru îmbunătățirea aptitudinilor fizice ale copiilor. Activitatea fizică, în esență mișcările corpului care duc la un consum de energie, este crucială pentru sănătatea fizică și mentală. La copii, creșterea activității fizice îmbunătățește sănătatea mintală și performanța școlară și poate reduce riscul de cancer, boli de inimă și diabet la vârsta adultă.

Importanța activității fizice este omniprezentă astfel încât Organizația Mondială a Sănătății și Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din Statele Unite au recomandat copiilor să se angajeze în 60 de minute de activitate fizică moderată până la viguroasă (MVPA) în fiecare zi, cu scopul de a crește ritmul cardiac al copiilor pe măsură ce se angajează în astfel de activități. Din păcate, majoritatea copiilor nu îndeplinesc această recomandare. Dar, din fericire, domeniul analizei aplicate a comportamentului este bine echipat pentru a aborda această problemă socială importantă.

Cercetătorii au adaptat diferite tehnici de măsurare, evaluare și intervenție dezvoltate mai întâi în domeniile dizabilităților de dezvoltare și educație și le-au aplicat pentru creșterea nivelului de activitate fizică la toți copiii. Cu toate acestea, o provocare majoră pentru analiștii comportamentali este definirea obiectivului MVPA și activitatea generală și de a rafina evaluările și intervențiile pentru a crește MVPA la nivelurile recomandate.

Multe evaluări ale activității fizice utilizate de cercetătorii comportamentali au folosit observarea individuală directă a copiilor, de cele mai multe ori prin intermediul Sistemului de observare pentru înregistrarea activității fizice la copii (OSRAC), care include codificarea activității fizice în cinci niveluri de efort de la deloc greu până la extrem de greu (inclusiv activitate sedentară, ușoară, moderată și viguroasă). De exemplu, Matt Normand și grupul său de la Universitatea din Pacific au evaluat comportamentul la intervale de 1 secundă de la înregistrările video, concentrându-se în primul rând pe MVPA (nivelurile 4 și 5 ale OSRAC). Această abordare poate oferi informații nu numai despre nivelul comportamentului, ci și detalii despre ce fac exact copiii. Cu toate acestea, acest lucru necesită efort și poate limita observațiile la unul sau doi copii odată.

În plus, cercetările grupului nostru de la Universitatea din Carolina de Nord din Wilmington au descoperit că modificările fiziologice (adică, creșterea ritmului cardiac) pot să nu atingă întotdeauna nivelurile așteptate ale unor comportamente enumerate în OSRAC. Ca atare, măsurarea directă a modificărilor fiziologice, cum ar fi ritmul cardiac, în timp ce copiii se angajează în activități specifice, poate fi importantă, mai ales atunci când încearcă să crească MVPA așa cum este definit de CDC. Grupul nostru a învățat, de asemenea, că este important să se stabilească criterii de frecvență cardiacă care să indice activitatea fizică moderată și viguroasă la nivel individual, mai degrabă decât să depindă de formulele bazate pe vârstă.

Alte dispozitive mecanice, cum ar fi Fitbit (www.fitbit.com), permit pașii de înregistrare automată pe minut. Cercetătorii și practicienii pot folosi aceste dispozitive cu costuri relativ scăzute și disponibile pe scară largă pentru a măsura activitatea fizică în grupuri de copii simultan și pe parcursul unei zile întregi. Cercetătorii au încercat să stabilească câți pași pe zi ar putea indica faptul că copiii au atins 60 de minute de MVPA pe zi, deși nu este clar dacă creșterea numărului total de pași zilnici include în mod necesar creșteri ale MVPA. Și poate fi important să se determine empiric câți pași pe minut sunt asociați cu comportamentele acceptate ca MVPA (de exemplu, mersul vioi și joggingul) pentru fiecare individ, pentru a ține seama de diferențele individuale în modelele de cadență.

Acestea fiind spuse, evaluarea activității fizice pe parcursul unei zile prin intermediul dispozitivelor bazate pe pași, inclusiv pedometrele de bază și cu costuri reduse, este mai fezabilă decât observarea directă și mai confortabilă decât monitorizarea ritmului cardiac pe piept. Desigur, aceste dispozitive au, de asemenea, limitări, în special incapacitatea de a detecta activitatea fizică atunci când copiii sunt implicați într-un comportament obositor care nu implică translocare, cum ar fi cățăratul pe bare. Suntem norocoși, totuși, că metodele de măsurare a activității fizice prin observare și înregistrări automate ale pașilor și ale ritmului cardiac au fost bine descrise în literatură, oferind cercetătorilor și practicienilor o serie de metode care pot se potrivesc nevoilor lor specifice.

De asemenea, am învățat cum mai multe aspecte ale mediului unui copil pot crește activitatea fizică. De exemplu, Matt Normand și colegii săi au arătat că copiii preșcolari au mai multe șanse să se angajeze în MVPA atunci când sunt angajați cu echipamente fixe, când au acces la jucării și când se joacă cu colegii. Am descoperit că angajarea în sporturi structurate, cum ar fi fotbalul, baschetul etc. crește, de asemenea, MVPA. O linie de cercetare interesantă a lui Ray Miltenberger și a colegilor de la Universitatea din Florida de Sud a arătat că copiii se angajează în mai multă activitate fizică atunci când joacă jocuri (de exemplu, Dance Dance Revolut ion) decât atunci când participă la educația fizică școlară. Pe măsură ce apar tehnologii suplimentare de joc (de exemplu, căști de realitate virtuală), este posibil să descoperim activități suplimentare care pot încuraja niveluri mai mari de efort, oferind în același timp întărire oferită de joc. Sunt necesare cercetări suplimentare pentru a evalua ce strategii antecedente pot încuraja activitatea fizică la vârstnici. copiii, dar cunoștințele existente se pot dovedi utile celor care ar dori să „împingă” niveluri înalte de activitate prin modificarea școlii (educație fizică și/sau recreere) sau a mediului de acasă.

Întărirea socială joacă de asemenea, un rol crucial în creșterea activității fizice. De exemplu, seria de studii a lui Tracy Larson și Matt Normand care aplică metodologia de analiză funcțională la evaluarea MVPA a arătat că atenția contingentă a adulților și jocul interactiv al adulților pot crește MVPA la copiii preșcolari. Sarah Kuhl și colegii de la St. Cloud State University au descoperit că feedback-ul individualizat a fost eficient în creșterea pașilor într-o zi la copiii de vârstă elementară. Sunt necesare cercetări suplimentare privind întărirea și evaluarea preferințelor și la populațiile mai în vârstă, dar mai importantă decât concluziile generale este rafinarea metodologiilor de identificare a întăritorilor la nivel individual, permițând în același timp abordări eficiente de intervenție în grup. De exemplu, grupul nostru a folosit Fitbits pentru a măsura simultan pașii unui grup de 6 copii în timpul retragerii școlare. Au fost efectuate evaluări ale preferințelor pentru a identifica întăritori individuali, iar obiectivele pasului au fost, de asemenea, individualizate, dar contingența generală a fost aplicată la întregul grup deodată: îndeplinirea unui obiectiv de pas a dus la livrarea materialului tangibil preferat, rezultând o activitate crescută în toți participanții.

Contingențele de grup sub forma jocului „Step it UP” (bazat pe cercetarea clasică despre Jocul Bunului Comportament) s-au dovedit eficiente și în creșterea activității fizice la copii în timpul recreației și în educația fizică nestructurată la școală. Utilizarea pedometrelor în aceste studii a permis cercetătorilor să măsoare activitatea fizică pentru 18 până la 20 de copii simultan. Utilizarea de jetoane sau tombole este o altă metodă de a oferi o intervenție la nivelul întregului grup în timp ce personalizați întărirea (prin schimbul de jetoane), dar este important să vă asigurați că schimbul include stimuli preferați de toată lumea. Multe dintre aceste studii au inclus și componente ale autogestionării (automonitorizare și stabilire de obiective), dar în puținele analize efectuate, contingențele sociale (feedback sau întăritori tangibili) au deseori cel mai mare impact asupra activității fizice. Cu toate acestea, cercetările suplimentare privind încurajarea copiilor să-și asume un rol mai activ în măsurarea și creșterea propriei activități fizice pot fi esențiale pentru dezvoltarea îmbunătățirilor durabile ale activității fizice. Evaluarea intervențiilor pentru creșterea activității fizice pentru o întreagă familie poate fi, de asemenea, fructuoasă.

Nu este surprinzător faptul că analiștii comportamentali au avut succes în creșterea nivelului de activitate fizică la copii – demonstrând, încă o dată, că întărirea funcționează. De asemenea, s-a demonstrat că modificarea variabilelor de mediu antecedente poate crește activitatea fizică și s-au stabilit mai multe tehnici pentru a măsura în mod obiectiv activitatea fizică la indivizi. Ceea ce nu este surprinzător pentru noi poate schimba viața altora. Deși sunt necesare eforturi suplimentare pentru a ne rafina intervențiile (în special pentru a ajuta copiii să atingă 60 de minute recomandate pe zi de MVPA), domeniul nostru are o mare contribuție în acest domeniu. Important, trebuie să lucrăm și pentru diseminarea pe scară largă a intervențiilor noastre în școli, cu părinții și factorii de decizie, care sunt în cea mai bună poziție pentru a afecta viața copiilor. Identificarea metodelor de reducere a costurilor și efortului intervențiilor ar ajuta la atingerea acestui obiectiv. De asemenea, ar trebui să încurajăm studenții de analiză comportamentală să ia în considerare o carieră axată pe îmbunătățirea aptitudinii fizice a copiilor.

Cercetătorii menționați mai sus (pentru a numi doar câțiva) au pregătit numeroși studenți prin programe tradiționale de analiză a comportamentului, deși în primul rând prin mentorat de cercetare, şi ulterior prin cursuri. Poate că, odată ce cercetătorii și practicienii din domenii mai diverse devin mai prolifici, domeniul nostru se va putea adapta și se va dovedi oficial expert în acest domeniu. Între timp, practicienii pot lua în considerare acreditările în Health Coaching, așa cum sunt descrise de Matt Normand și Jesse Bober în lucrarea lor din 2020, „Health Coaching by Behavior Analysts in Practice: How and Why” în revista Behavior Analysis: Research and Practice. În plus, The behavior Analysis in Health, Sport, and Fitness Special Interest Group al Asociației pentru analiza comportamentală este o resursă excelentă pentru studenți, cercetători și practicieni. Putem și trebuie să facem mai mult.

Contingențele de grup sub forma jocului „Step it UP” (bazat pe cercetarea clasică despre Jocul Bunului Comportament) s-au dovedit eficiente și în creșterea activității fizice la copii în timpul recreației și în educația fizică nestructurată la școală. Utilizarea pedometrelor în aceste studii a permis cercetătorilor să măsoare activitatea fizică pentru 18 până la 20 de copii simultan. Utilizarea de jetoane sau tombole este o altă metodă de a oferi o intervenție la nivelul întregului grup în timp ce personalizați întărirea (prin schimbul de jetoane), dar este important să vă asigurați că schimbul include stimuli preferați de toată lumea. Multe dintre aceste studii au inclus și componente ale autogestionării (automonitorizare și stabilire de obiective), dar în puținele analize efectuate, contingențele sociale (feedback sau întăritori tangibili) au deseori cel mai mare impact asupra activității fizice. Cu toate acestea, cercetările suplimentare privind încurajarea copiilor să-și asume un rol mai activ în măsurarea și creșterea propriei activități fizice pot fi esențiale pentru dezvoltarea îmbunătățirilor durabile ale activității fizice. Evaluarea intervențiilor pentru creșterea activității fizice pentru o întreagă familie poate fi, de asemenea, fructuoasă.

Nu este surprinzător faptul că analiștii comportamentali au avut succes în creșterea nivelului de activitate fizică la copii – demonstrând, încă o dată, că întărirea funcționează. De asemenea, s-a demonstrat că modificarea variabilelor de mediu antecedente poate crește activitatea fizică și s-au stabilit mai multe tehnici pentru a măsura în mod obiectiv activitatea fizică la indivizi. Ceea ce nu este surprinzător pentru noi poate schimba viața altora. Deși sunt necesare eforturi suplimentare pentru a ne rafina intervențiile (în special pentru a ajuta copiii să atingă 60 de minute recomandate pe zi de MVPA), domeniul nostru are o mare contribuție în acest domeniu. Important, trebuie să lucrăm și pentru diseminarea pe scară largă a intervențiilor noastre în școli, cu părinții și factorii de decizie, care sunt în cea mai bună poziție pentru a afecta viața copiilor. Identificarea metodelor de reducere a costurilor și efortului intervențiilor ar ajuta la atingerea acestui obiectiv. De asemenea, ar trebui să încurajăm studenții de analiză comportamentală să ia în considerare o carieră axată pe îmbunătățirea aptitudinii fizice a copiilor.

Cercetătorii menționați mai sus (pentru a numi doar câțiva) au pregătit numeroși studenți prin programe tradiționale de analiză a comportamentului, deși în primul rând prin mentorat de cercetare, şi ulterior prin cursuri. Poate că, odată ce cercetătorii și practicienii din domenii mai diverse devin mai prolifici, domeniul nostru se va putea adapta și se va dovedi oficial expert în acest domeniu. Între timp, practicienii pot lua în considerare acreditările în Health Coaching, așa cum sunt descrise de Matt Normand și Jesse Bober în lucrarea lor din 2020, „Health Coaching by Behavior Analysts in Practice: How and Why” în revista Behavior Analysis: Research and Practice. În plus, The behavior Analysis in Health, Sport, and Fitness Special Interest Group al Asociației pentru analiza comportamentală este o resursă excelentă pentru studenți, cercetători și practicieni.

Putem și trebuie să facem mai mult.

 

Articol scris de Dr. Carole Van Camp în revista Operants.

Dr. Carole Van Camp este profesor asociat la Universitatea din Carolina de Nord Wilmington, unde predă și coordonează studenții de licență și absolvenții în Analiza aplicată a comportamentului. A publicat în diferite domenii, inclusiv evaluarea și intervenția asupra comportamentului cu probleme severe, bunăstarea copilului, formarea comportamentală a părinților, gerontologie și evaluarea și îmbunătățirea activității fizice la copii. A făcut parte din comitetul editorial al Journal of Applied Behavior Analysis și recent a fost redactor invitat pentru un număr special al Behavior Analysis Research and Practice, care se concentrează pe sănătate, sport și fitness.