Cele mai multe întrebări ale părinților și terapeuților vin în forma aceasta: ”cum pot să-l fac pe copil să…? Poate fi vorba despre a-l determina să se joace cu anumite jucării, sau într-un mod funcțional, să stea la masă, să mănânce, să vină atunci când este chemat, să se îmbrace, să-și strângă jucăriile, să nu alerge pe stradă sau orice altă dificultate din miile de situații posibile.
Indiferent de forma întrebării, problema de bază constă de cele mai multe ori în lipsa controlului instrucțional.
Controlul instrucțional apare atunci când copilul este suficient de motivat și dornic să asculte și să facă ceea ce i se spune sau i se cere. Acest lucru determină nu doar stabilirea unei relații pozitive între adult și copil, dar și rezultate extraordinare în toate activitățile terapeutice și cotidiene.
Ne dorim să avem copii care fac terapie cu drag, care se bucură de interacțiunea cu terapeuții și părinții, care răspund atunci când le spunem ceva și sunt cooperanți dacă trebuie să realizeze o sarcină.
Prezentarea va fi în limba engleză și NU va fi tradusă în limba română.